STEP MOM 12


LGBTQI+ තරුණ වැඩිහිටියන් සහ යෞවනයන් සඳහා සමාජ මාධ්‍යවල කාර්යභාරය




 එය භාවිතා කරන්නේ කවුරුන් වුවද, සමාජ මාධ්‍ය  ධනාත්මක සහ ඍණාත්මක බලපෑම් ඇති කළ හැක.  අන්තර්ජාලයම අපට යහපත කිරීමට, සම්බන්ධ වීමට සහ දැනුවත්ව සිටීමට බලය ලබා දෙයි, නමුත් එය අපට හිරිහැර කිරීමට, හානි කිරීමට, හිරිහැර කිරීමට හෝ නරකම කිරීමට හැකියාව ලබා දෙයි.


 වෙනත් වචන වලින් කිවහොත්, අප සමාජ මාධ්‍ය භාවිතා කරන ආකාරය, අප අන්තර්ජාලය හරහා අප වටා සිටින පුද්ගලයින් සහ මෙම වේදිකාවල අපට හමු වන අය අපව ඇති කිරීමට හෝ බිඳ දැමීමට හැකිය.


 අද, අපි LGBTQI+ තරුණයන් සඳහා සමාජ මාධ්‍යවල භූමිකාව ගැන කතා කරමු.  වඩාත් නිශ්චිතව, අපි විශ්ව විද්‍යාලය ආරම්භ කරන LGBTQI+ පුද්ගලයින් සමඟ ගැඹුරු සම්මුඛ සාකච්ඡා සිදු කළ මෑත අධ්‍යයනයක් සහ මෙම අදාළ වසර තුළ සමාජ මාධ්‍ය ඔවුන්ට ගැලවීමට, ඒකාබද්ධ වීමට හෝ දියුණු වීමට ඉඩ දුන් ආකාරය දෙස බලමු.


 LGBTQI+ තරුණයින් සඳහා සමාජ මාධ්‍ය ආරක්ෂිත ස්ථානයක් ද?


 මෙය පටවන ලද ප්‍රශ්නයක් වන අතර පිළිතුරු දීමේදී බොහෝ පැති සම්බන්ධ වේ.  ඇත්ත වශයෙන්ම, මෑත අධ්‍යයනයකින් පෙන්නුම් කරන පරිදි නිවැරදි පිළිතුරක් නොමැත.


 ලිංගික සහ ස්ත්‍රී පුරුෂ සුළුතර සිසුන්ට සමාජ මාධ්‍ය හරහා අනන්‍යතා සංවර්ධනය සහ සමාජ සම්බන්ධතා වලින් ප්‍රතිලාභ ලැබිය හැකි නමුත්, කිසියම් ඍණාත්මක බලපෑම් හෝ හානියක් වළක්වා ගැනීමට මෙම වේදිකා නිරීක්ෂණය කිරීම වෙහෙසකර විය හැකි බව එය සොයා ගත්තේය.


STEP MOM 11


 Catherine Talbot විසින් සිදු කරන ලද මෙම අධ්‍යයනය, LGBTQI+ විශ්ව විද්‍යාල සිසුන් 16 දෙනෙකු සමඟ ගැඹුරු සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට භාජනය කරන ලද අතර, ඔවුන් ඔවුන්ගේ සමාජ මාධ්‍ය ගිණුම්, ප්‍රධාන වශයෙන් Facebook, සහ අභියෝග සහ ප්‍රතිලාභ සම්බන්ධයෙන් ඔවුන්ගේ අත්දැකීම් පවත්වාගෙන ගිය ආකාරය සොයා ගැනීමට හැකි විය.


 එහි තේමා හතරක් සොයා ගන්නා ලදී:


 ·        ගවේෂණය


 ·        සැඟවීම


 ·        ආරක්ෂාව


 ·        ප්‍රකාශනය


 මාර්ග හතරක් LGBTQI+ යෞවනයන් වෙනස් කොට සැලකීම අඩු කිරීමට සහ සමාජ මාධ්‍ය තුළ ඔවුන්ගේ නැගී එන අනන්‍යතා වැලඳ ගැනීමට උත්සාහ කරයි


 ඉහත සඳහන් තේමා හතර, වෙනස් කොට සැලකීම අඩු කිරීමට සහ ඔවුන්ගේ නැගී එන අනන්‍යතා වැළඳ ගැනීමට සම්මුඛ පරීක්ෂණයට ලක් වූවන් විසින් සාමූහිකව භාවිතා කිරීමට නැඹුරු විය.


 සහභාගී වූවන් 16 දෙනා ඔවුන්ගේ විශ්ව විද්‍යාල වසරවල ආරම්භක අවධියේ සිටි නිසා, සමාජ මාධ්‍ය ඇතැමුන්ට ඔවුන්ගේ නව නිදහස පිළිබඳ හැඟීම උපරිම කර ගැනීමට හොඳ අවකාශයක් විය.


 1. LGBTQI+ අනන්‍යතා ගවේෂණය කිරීම


 මෙම විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍යයන් තුළ, බොහෝ දෙනා සොයා ගත්තේ ඔවුන්ට අව්‍යාජ සහ සුවපහසු ලෙස හැඟෙන ආකාරයෙන් ඔවුන්ගේ නැගී එන ලිංගික අනන්‍යතා ආරක්ෂිතව ගවේෂණය කළ හැකි බවයි.  සමාජ මාධ්‍ය භාවිතා කිරීමෙන් ඔවුන්ට කැම්පස් සහ ඔවුන්ගේ ප්‍රාදේශීය ප්‍රජාව තුළ LGBTQI+ ප්‍රජාව තුළ සිටින අනෙක් අයගේ අත්දැකීම් සම්බන්ධ කර ගැනීමට සහ ඒවා ගැන ඉගෙන ගැනීමට හැකි වූ බව ඔවුන් සොයා ගත්හ.  ඔවුන් මෙය කළේ මිනිසුන්ට මිතුරු ඉල්ලීම් යැවීමෙන් සහ ඔවුන්ගේ විශ්ව විද්‍යාලය සඳහා විශේෂයෙන් LGBTQI+ ෆේස්බුක් පිටු අනුගමනය කිරීමෙනි.  ඔවුන්ගේ විශ්ව විද්‍යාලය සැබවින්ම LGBTQI+ පුද්ගලයන් සඳහා දෘශ්‍යතාව සපයන බව හැඟුණු අය සඳහා, පිළිගැනීමේ ධනාත්මක හැඟීම් අත්විඳින ලද අතර, සමාන අදහස් ඇති පුද්ගලයන් හමුවීමට ඔවුන්ට අවස්ථාව ලබා දුන්නේය.  මෙය LGBTQI+ සිසුන් සඳහා විශ්ව විද්‍යාල ජීවිතයට පහසු සංක්‍රමණයක් ලබා දුන්නේය.


 2. LGBTQI+ අනන්‍යතා සැඟවීම


 තම අනන්‍යතාවය හෙළි කිරීමට තමන් සූදානම් නැති බව හැඟෙන සිසුන්ට හෝ ඔවුන්ගේ නව ස්ථානයේ තම ලිංග අනන්‍යතාවය හෙළි කිරීමට උද්‍යෝගිමත් නොවූ සිසුන්ට, විශාල උත්සාහයක් අවශ්‍ය විය.  සමහර සිසුන් නවතම සමාජ මාධ්‍ය ගිණුම් නිර්මාණය කළ අතර, ඔවුන්ගේ ලිංගික අනන්‍යතාවය ප්‍රශ්නයක් කර නොගැනීමේ උත්සාහයක් ලෙස LGBTQI+ ප්‍රජාවෙන් පිටත මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට තීරණය කළහ.  මේ ආකාරයෙන්, සමහර සිසුන්ට "විෂමලිංගික" පෙනුමක් ලබා ගැනීමට අවශ්ය විය.  බොහෝ විට, තම අනන්‍යතාවය සඟවා ගත් සිසුන් එසේ කළේ ඔවුන්ගේ සැබෑ ආත්මය ලෙස පළමු හැඟීම නව මිතුරන් ඇති කර ගැනීමේ අවස්ථා අඩු කළ හැකි බව ඔවුන්ට හැඟුණු බැවිනි.


 3. LGBTQI+ අනන්‍යතා ආරක්ෂා කිරීම


 විශ්ව විද්‍යාල සිසුන් ඔවුන්ගේ LGBTQI+ ජීවිතය ගවේෂණය කිරීමට සහ ආඩම්බරයෙන් ජීවත් වීමට නිදහස ලබා දුන් නිසා බොහෝ දෙනෙක් ඔවුන්ගේ නව ජීවිතය විශ්වාස කළද ඇතැමුන් ඒ ගැන තැති ගත්හ.  තම පැරණි මිතුරන් සහ පවුලේ සාමාජිකයන් සමාජ මාධ්‍ය හරහා තම අනන්‍යතාවය සොයාගනු ඇතැයි බියක් ඇති සමහර අය සිටියහ.  විශ්ව විද්‍යාලයට පැමිණීමෙන් පසු සමාජ මාධ්‍ය මත තම අනන්‍යතාවය වෙනස් කළ අය සඳහා, බොහෝ දෙනෙක් යම් යම් තොරතුරු දැකිය හැක්කේ කාටද යන්න පාලනය කිරීමට උත්සාහ කිරීමේදී පෙරහන් සහ පෞද්ගලිකත්ව සැකසීම් භාවිත කළහ.  මෙම පුද්ගලයින් මෙය "වෙහෙසකරවන" දෙයක් ලෙස විස්තර කර ඇත, මන්ද එයට නිරන්තර නිරීක්ෂණ ඇතුළත් වූ අතර, ඔවුන්ගේ සැබෑ අනන්‍යතාවය වැළඳ ගැනීමට නොහැකි බව හැඟෙන බව පිළිගත්තේය.


 4. LGBTQI+ අනන්‍යතා ප්‍රකාශනය


 මෙම අධ්‍යයනය ප්‍රධාන වශයෙන් ෆේස්බුක් සමාජ මාධ්‍ය වේදිකාව දෙස බැලූ අතර, ඔවුන්ද Tumblr සහ Twitter වැනි අනෙකුත් අය දෙස බැලුවා.  සම්මුඛ සාකච්ඡාවට ලක් වූ බොහෝ දෙනෙකුට Facebook වලට වඩා Tumblr සහ Twitter හි තම අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම ආරක්ෂිත යැයි හැඟී ගියේ එය ඔවුන්ට නිර්නාමික වීමේ නිදහස ලබා දුන් බැවිනි.  මෙයට හේතුව ෆේස්බුක් පවුලේ අය සහ මිතුරන් සමඟ සම්බන්ධ වීමට විශාල අවස්ථාවක් ලබා දෙන අතර අනෙක් සමාජ මාධ්‍ය වේදිකා නව පුද්ගලයින් සහ කණ්ඩායම් සමඟ සැරිසැරීමට පහසු වීමයි.


 මෙම අධ්‍යයනයේ ප්‍රතිඵල ඉතා සරල විය: කෙනෙකුගේ අනන්‍යතාවය සඟවා ගැනීමේ අවශ්‍යතාවයට විශාල උත්සාහයක් අවශ්‍ය විය.  එබැවින් පර්යේෂකයන් නිර්දේශ කළේ සමාජ මාධ්‍ය වේදිකා නිර්මාණකරුවන් මෙය සැලකිල්ලට ගෙන, LGBTQI+ ඇතුළත් සහ සැමරුම් වෙන තවත් අවකාශයන් සංවර්ධනය කිරීමට කටයුතු කරන ලෙසත්ය.


 ඔවුන් ද සඳහන් කළේ කැම්පස් එකට අයිති හැඟීමක් අත්විඳීම කෙනෙකුගේ සමස්ත යහපැවැත්ම සඳහා වැදගත් වන අතර, විශ්ව විද්‍යාල විසින් කෙනෙකුගේ සමාජ මාධ්‍ය පැතිකඩ කළමනාකරණය කරන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳ වැඩමුළු ආරම්භ කළ යුතු බවත් ඉදිරියට ගෙන යා යුතු බවත්, සමාජ මාධ්‍ය වේදිකාවල සිටින අයට ප්‍රයෝජනවත් උපදෙස් ලබා දිය යුතු බවත්ය.  LGBTQI+ ප්‍රජාව, මෙන්ම කැම්පස් හි ප්‍රජාවට හොඳම ලෙස ඒකාබද්ධ වන්නේ කෙසේද.


 වෙනත් වචන වලින් කිවහොත්, ඇත්ත වශයෙන්ම සමාජ මාධ්‍ය එහි අන්තරායන් සහ කරදර සමඟ පැමිණේ, නමුත් එය LGBTQI+ තරුණයින්ට ඔවුන්ගේ සම වයසේ මිතුරන් සහ ඔවුන්ගේ ප්‍රජාව සමඟ ශක්තිමත් සම්බන්ධතා ගොඩනගා ගැනීමට හොඳ මෙවලමක් විය හැකිය.  ඊටත් වඩා සම්පත් ලබා දීමෙන් මෙම ආරක්ෂිත අවකාශය පුළුල් කළ හැක්කේ සැබවින්ම තරුණයින් දියුණු වීමට දිරිමත් කිරීමට සහ ඔවුන්ට වැදගත් වන සමාජ ගැටළු පිළිබඳව සන්නිවේදනය කිරීමට සහ වැඩ කිරීමට ඔවුන්ට ඉඩ සලසයි.









 

Comments